Întocmirea documentelor necesare şi organizarea transportului pentru repatrierea decedaţilor

91
Întocmirea documentelor necesare şi organizarea transportului pentru repatrierea decedaţilor

Operaţiunile de repatrieri decedaţi sunt un serviciu complex ce nu poate fi realizat oricum, implică o parte riguroasă de întocmire de documente specifice şi existenţa mijloacelor de transport omologate pentru această operaţiune. Se poate realiza pe cale rutieră prin intermediul autoutilitarelor frigorifice omologate pentru transport funerar sau combinat cu transport aerian par avion pe distanţe lungi, urmând ca până la aeroport şi de la aeroport să se efectueze tot un transport pe cale auto.

Deoarece sunt foarte mulţi români aflaţi la muncă în străinătate (Italia,  Anglia, Franţa, Germania, Spania, Belgia, Olanda, Danemarca, Suedia, Norvegia, Portugalia, Grecia sau alte ţări), se întâmplă adeseori ca decesul să survină departe de ţară şi de locul înmormântării, iar în acest caz este necesară repatrierea decedatului cu o firmă specializată în transport funerar frigorific internaţional.

Întocmire documente specifice pentru repatriere decedaţi

Întocmirea documentelor necesare repatrierii este o sarcină pe care şi-o asumă agenţia de servicii funerare desemnată să se ocupe de organizarea întregului proces. Printre documentele necesare a fi eliberate se regăsesc Certificatul de deces formularul C internațional (pentru țările UE) sau Certificatul de deces național Apostilat (pentru țările ce nu fac parte din UE).

Ce este paşaportul mortuar?

Pașaportul mortuar este documentul care se obține în urma sigilării sicriului și cuprinde date exacte despre transport: număr de înmatriculare autofunerară, nume șoferi și itinerarul parcurs cu menţionarea punctelor de trecere ale frontierelor care vor trebui respectate. Acest document este necesar să însoţească certificatul de deces internaţional când se solicită transcrierea (obținerea certificatului de deces în ţara de destinaţie).

Cine şi cum efectuează sigilarea sicriului?

Sigilarea sicriului se efectuează de către personalul firmei în prezenţa unui reprezentant al DSP-ului care aplică sigiliul și eliberează pașaportul mortuar.

Pregătirea decedatului pentru transport pe distanţă lungă

Firma de servicii funerare trebuie să se asigure că decedatul este pregătit corespunzător înainte de efectuarea transportului propriu-zis.  Îmbălsămarea profesională prin tanatopraxie, cosmetizarea decedatului şi păstrarea la camera frigorifică până în ziua plecării sunt operaţiuni extrem de importante pentru finalizarea cu succes a misiunii.

Sicriu special pentru transport funerar internaţional

Normele europene în vigoare specifică nişte particularităţi speciale pentru sicriul folosit la transportul funerar internaţional în statele membre UE. Acest sicriu trebuie să asigure condițiile optime necesare unui transport funerar internațional, să fie un sicriu realizat din de lemn sauzinc, dotat cu o valvă de epurare a gazelor sau pulbere pentru absorbţia acestora, să aibă saltea în interior pentru ca decedatul să nu fie supus şocurilor mecanice pe durata transportului.

Agenţia de servicii funerare asigură consultanță gratuită pentru întocmirea documentelor necesare înhumării, cremării, obținerii ajutorului de înmormântare cât și a documentelor pentru repatriere în cazurile de deces survenite în afara țării (certificat medical constatator al decesului, certificat de deces, documentele necesare pentru obținerea locului de veci, adeverință de înhumare, certificat de îmbălsămare, dosarul pentru ajutor înmormântare de la Casa de Pensii, pașaport mortuar, certificat de incinerare).

Repatriere decedaţi

Specialişti în repatriere decedaţi

Din 2005, agenția funerară EFEMER din Suceava asigură servicii funerare complete precum şi de repatriere a decedaţilor. EFEMER deţine experienţa relevantă şi toate mijloacele necesare pentru a organiza cu succes orice aspect ce ţine de un transport funerar internaţional. Mai multe detalii pot fi solicitate la numărul de telefon 0742 831 699