În anul 2024, Campionatul Mondial de Formula 1 continuă să fie un eveniment sportiv extrem de anticipat și urmărit la nivel global, atrăgând atenția a milioane de fani pasionați din întreaga lume.
Sezonul a fost marcat de o serie de schimbări și inovații, oferind curse pline de adrenalină și spectacol. Campionatul este programat să se desfășoare într-un număr record de douăzeci și patru de curse de Grand Prix desfășurate în întreaga lume, începând din martie și terminându-se în decembrie.
Una dintre cele mai importante noutăți ale sezonului a fost introducerea unor reglementări tehnice noi, concepute pentru a spori competitivitatea și spectacolul în curse. Aceste reguli au inclus modificări ale aerodinamicii mașinilor, noile tehnologii de propulsie și gestionare a energiei, precum și reglementări menite să reducă decalajele între echipe.
- În urma condițiilor meteorologice extreme care au dus la supraîncălzirea cabinei pilotului în timpul Marelui Premiu al Qatarului din 2023, echipele vor avea acum voie să instaleze un dispozitiv de răcire în mașină care este menit să răcească pilotul și zona cabinei.
- Capacele roților, care au ca scop reducerea stropilor de apă în condiții de vreme umedă, vor fi testate în continuare în timpul sezonului.
- Echipele nu vor avea voie să înceapă lucrările în tunelul de vânt sau dinamica fluidelor computațională pentru sezonul 2026, care va aduce schimbări majore în regulile tehnice, până la 1 ianuarie 2025. Cu toate acestea, echipele pot continua să facă alte cercetări preliminare și lucrări de dezvoltare care nu sunt acoperite de aceste restricții.
- Anveloparea alternativă a anvelopelor încercată în Ungariei și Italiei în 2023, unde piloții au primit 11 seturi de anvelope în încercarea de a reduce costurile în sport, va fi abandonată. Prin urmare, echipele vor reveni la având 13 seturi de anvelope disponibile pentru fiecare pilot în fiecare weekend de cursă.
- Compusul de anvelope C0 (cel mai dur compus din gama de anvelope uscate a Pirelli), care a fost introdus dar nu a fost utilizat în timpul sezonului 2023, a fost eliminat din gama de anvelope.
- Propunerea de a interzice folosirea păturilor de încălzire pentru anvelope pentru acest sezon și interzicerea totală în 2025 a fost abandonată.
- Procesul de apel al deciziilor a fost modificat pentru sezonul 2024. Termenul limită pentru depunerea unei cereri de revizuire a fost redus de la paisprezece la patru zile după un eveniment. În încercarea de a opri tentativele potențial nefondate de apel, FIA va introduce și o taxă pentru acest proces.
- Alocarea unității de putere pe sezon a fost crescută de la trei la patru pe pilot pentru campionatele din 2024 și 2025.
Circuitul mondial de formula 1 2024 va include o varietate de trasee celebre și iconice, precum Monaco, Monza sau Silverstone, fiecare aducând propriile sale provocări și momente de glorie. Marele Premiu al Chinei este programat să revină în calendar pentru prima dată din 2019, după ce a fost anulat timp de patru ani la rând din cauza dificultăților generate de pandemia de COVID-19. Marele Premiu Emilia Romagna, care a fost anulat în 2023 din cauza inundațiilor din zonă, este programat să revină în calendar. Marele Premiu al Rusiei era programat să apară în calendarul din 2024. Cu toate acestea, contractul a fost reziliat în 2022 ca răspuns la invazia Rusiei în Ucraina.
Echipele de top, precum Mercedes, Red Bull Racing și Ferrari, continuă să lupte pentru supremație pe circuit, oferind o competiție strânsă pentru titlurile la piloți și la constructori. Fiecare etapă va fi marcată de dueluri intense între piloți talentați, iar rezultatele vor fi ca întotdeauna imprevizibile, sporind suspansul și interesul fanilor. Dacă ești un fan înfocat e timpul să faci rost de bilete formula 1 la cursele din campionatul mondial din 2024 și să te bucuri de adrenalină și suspans.